Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΙΛΙΑΣ


1


Όσοι λένε ότι μετά από μία σχέση φεύγεις με περισσότερες γνώσεις και μία καινούργια εμπειρία έχουν δίκιο. Πριν από λίγο καιρό χάλασε μία φιλία, και πιο συγκεκριμένα, η δική μου με μία άλλη κοπέλα. Η φίλη μου είχε το ελάττωμα να είναι ρατσίστρια. Στην αρχή, το πρόβλημα το αγνοούσα, όμως αυτό δεν κράτησε για πολύ. Τα πράγματα έγιναν πιο έντονα. Είχα και έχω ακόμα φίλους από άλλη χώρα και αυτή η κατάσταση με ενοχλούσε. Τελικά η φιλία μας χάλασε και φταίω και εγώ για αυτό, διότι αν της το είχα πει νωρίτερα, ίσως να το είχαμε αποφύγει. Έτσι μέσα από αυτήν την εμπειρία έμαθα ότι, για να διαρκέσει μία φιλία, πρέπει να στηρίζεται στην ειλικρίνεια.
Εύη Π.
2
Μια διδακτική εμπειρία που πήρα από μια φιλία μου είναι ότι στους φίλους μας δεν πρέπει να λέμε ποτέ ψέματα και να τους κοροϊδεύουμε, γιατί μπορεί να τους χάσουμε. Άμα τους θεωρούμε πραγματικά φίλους μας, πρέπει να τους λέμε πάντα την αλήθεια, αυτά που νιώθουμε και θέλουμε να πούμε και όχι να προσποιούμαστε. Εγώ ήμουν πολύ δεμένη με μια φίλη μου, είχαμε τα ίδια γούστα,τα ίδια ενδιαφέροντα και ποτέ δεν μαλώναμε. Ήρθε μια μέρα που πολλά άλλαξαν και μερικά πράγματα άρχισαν να με ενοχλούν. Η ίδια είχε αλλάξει, είχε γίνει πιο απόμακρη και πιο επιθετική. Εγώ τόσον καιρό της έκρυβα ότι ήμουν νευριασμένη με τον τρόπο που αντιδρούσε και με τον αλλαγμένο χαρακτήρα της. Αυτή το κατάλαβε ότι με ενοχλούσε αυτό και για αυτόν το λόγο έγινε πιο απόμακρη. Κάποια στιγμή τη ρώτησα γιατί είχε αλλάξει τόσο πολύ και μου απάντησε ότι άμα της είχα πει από την αρχή την αλήθεια, θα προσπαθούσε να βελτιωθεί. Ακόμα μου είπε πως την ενοχλούσε πολύ που της έκρυβα την πραγματικότητα και δεν της μιλούσα ξεκάθαρα. Έτσι την έχασα από φίλη, γιατι πια δεν με εμπιστευόταν...
Χριστίνα
3
Εγώ έχω πάρει ένα σκληρό δίδαγμα από μία παλιά κολλητή.
Δύο χρόνια πριν περίπου,στην Ουκρανία είχα μία κολλητή που την έλεγαν Μαρία. Είχε θαυμάσιο χαρακτήρα και, όταν βρισκόμουν δίπλα της, πάντα γελούσα, γιατί ήταν και πολύ αστεία. Μαζί της μοιραζόμουν τα μυστικά μου και τα αισθήματα μου. Μια μέρα, αποφάσισα να της εμπιστευτώ το μεγαλύτερο μυστικό μου. Όλα πήγαιναν μια χαρά, μέχρι που μία μέρα ακούστηκε σε όλο το κόσμο το μυστικό αυτό.Η Μαρία έχασε την εμπιστοσύνη μου, αλλά και την φιλία μου. Δεν της ξαναμίλησα ποτέ.
Το δίδαγμα της ιστορίας είναι πως η εμπιστοσύνη του ανθρώπου δεν μοιράζεται από τον ίδιο. Όταν κάποιος θέλει να την αποκτήσει, θα πρέπει ο ίδιος να την κερδίσει και να ξέρει πώς να την διατηρήσει.
Μαριάννα Π.
4
Πέρυσι, είχε έρθει στο χωριό μου ένα παιδί του οποίου οι γονείς ήταν πλούσιοι. Αυτό το παιδί ήθελαν όλοι να το έχουν φίλο. Έτσι κι εγώ προσπάθησα να το γνωρίσω. Όμως, όταν αρχίσαμε να μιλάμε, μου έλεγε ότι αυτός είναι ο καλύτερος σε όλα και ότι με τα λεφτά που έχει, κάνει ότι θέλει και γενικώς με τρέλανε στα <<εγώ>>.Δεν του είπα τίποτα όμως. Η κατάσταση αυτή συνεχιζόταν για πολύ καιρό. Κάποια στιγμή όμως το ποτήρι ξεχείλισε. Καθώς όλα τα παιδιά καθόμαστε μαζί στην πλατεία του χωριού και συζητούσαμε, ένας φίλος μου, είπε πως θα ήθελε να αγοράσει μια ακριβή παιχνιδομηχανή, αλλά δεν μπορεί, γιατί δεν τον βολεύουν τα οικονομικά της οικογένειάς του. Το νέο παιδί του είπε:<<Αφού είσαι ανόητος και δεν έχεις λεφτά, αλλά εγώ έχω>>. Τότε εγώ του μίλησα άσχημα και ήταν η τελευταία φορά που του μίλησα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν το δρόμο αυτό κι άλλα παιδιά.
Αυτή η εμπειρία μου δίδαξε ότι δεν πρέπει να κάνουμε φίλους, εκτός αν τους έχουμε γνωρίσει καλά και ότι πρέπει να τους μιλάμε για τα ελαττώματά τους.
Κωνσταντίνος
5
Φέτος, εγώ και η κολλητή μου φίλη, Μαρία, ζήσαμε ένα περιστατικό που μας δίδαξε πολλά πάνω στο θέμα της φιλίας.
Αναπτύξαμε στενές σχέσεις με μια κοπέλα την οποία αγκαλιάσαμε και εντάξαμε στην παρέα μας πολύ γρήγορα!
Πιστεύαμε ότι την γνωρίζαμε αρκετά καλά, μέχρι που αποδείχθηκε το αντίθετο.
Λόγω του χαρακτήρα που έβγαζε, παραβλέψαμε ένα μεγάλο ελάττωμά της, το οποίο στην πορεία στράφηκε εναντίον μας.
Αυτό φανερώθηκε, όταν μέσα στην παρέα άρχισαν να συμβαίνουν κάποια προβλήματα, μέσα απ' τα οποία έβγαινε εκείνη ένοχη.
Όλοι μας πήραμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογούσε, ενώ εκείνη που της αντιστοιχούσε το μεγαλύτερο, αντί να αναλάβει τις ευθύνες, κατηγόρησε εμάς για να σώσει τον εαυτό της , παραβλέποντας όμως ότι η αλήθεια πάντα φανερώνεται και δεν αποκρύπτεται.
Τώρα πλέον, μάθαμε και οι δύο ότι μια πραγματική φιλία βασίζεται στην ειλικρίνεια, στην αλληλοϋποστήριξη και στο κουράγιο στις δύσκολες στιγμές.
Αυτό θα το κρατήσουμε ως όπλο για τα επόμενα χρόνια!
Μαρία Πα.
Ελισάβετ

Δεν υπάρχουν σχόλια: